Vnetje ahilove tetive

(Ahilova tendinopatija)

Ahilova tetiva je najmočnejša in najdebelejša kita v človeškem telesu. Lahko jo obremenimo s težo, ki je 12x večja od teže telesa. Povezuje mečno mišico s kotjo v peti in vam pomaga premikati stopalo med aktivnostmi. Vnetje ahilove tetive je pogosto povezano z športnimi aktivnostmi kakor je tek, vendar se obolenje pojavi tudi pri ljudeh, ki niso športno aktivni. Največkrat je vzrok preobremenitev tetive. To povzroči spremembe v strukturi kite ter mikro raztrganine, kar naredi tetivo šibkejšo. Izraz ahilova tendinopatija se nanaša na tendinitis (akutno vnetje) in tendinozo (kronično vnetje). Tendinoza opisuje stanje ko se degenerativne spremembe v sturukturi tetive in njene ovojnice že pojavijo, zaradi česar je bolj dovzetna da se strga. Za ahilovo tendinopatijo je značilna bolečina, vnetje in togost ahilove tetive.

Ahilova tendinopatija velja za poškodbo prekomerne obremenitve, kar pomeni, da je aktivnost pomemben zunanji vzročni dejavnik. Hoja, tek in skakanje vključujejo hiter cikel raztezanja ter krajšanja mišično-tetivne enote, kar predstavlja velike se ponavljajoče sile in napetosti na ahilovo tetivo.

Osebe največkrat lokacijo bolečine pokažejo na sredini tetive, 2 do 6 cm nad petnico. Na začetku ljudje poročajo o manjših simptomih kakor sta bolečina in okorelost, ali bolečino ob začetku hoje in teka, ki se izboljša po nekaj minutah.

KDAJ K ZDRAVNIKU

Če se simptomi nadaljujejo, kljub samopomči, je čas, da obiščite zdravnika in/ali obiščite ambulanto fizioterapije. Zdravnik vas bo pregledal in podal mnenje oz. diagnozo.

SAMOPOMOČ PRI VNETJU AHILOVE TETIVE

  • Počitek je pomemben kot pri vseh ostalih poškodbah. Zmanjšajte ali ustavite aktivnosti, katere so sprožile vaše simptome.
  • V akutni fazi hladite otečeno mesto
  • Namažite boleče mesto s protivnetno kremo (pernaton, voltaren,..)
  • Nežno raztezajte ahilovo tetivo in masirajte obolelo mesto

Primer vaje za bolečo tetivo:

stojte z obema nogama stojte z obema nogama stojte z obema nogama

Uporabite BOLJŠO nogo, da Uporabite BOLJŠO nogo, da Uporabite BOLJŠO nogo, da

se dvihnete na prste se dvignete na prste se dvihnete na prste

Prenesite težo na slabo nogo Prenesite težo na slabo nogo, Prenesite težo na slabo nogo

in se počasi spustite Dvignite DOBRO nogo in se Dvignite DOBRO nogo iz

počasi spustite stopnice

Pokrčite kolena in se počasi spustite dol

Naredite 3 sete po 30 ponovite Naredite 3 sete po 30 ponovite Naredite 3 sete po 30 ponovite

3x dnevno 3x dnevno 3x dnevno